Bananendieet

Bananendieet

Het bananendieet was een aantal jaren geleden een enorme rage in Japan. Omdat dit dieet voor mooie resultaten zorgde bij veel mensen uit Japan ontstond er op een bepaald moment zelfs ook een bananentekort in Japan.

Hoe werkt het bananendieet?

 

Het bananendieet is erop gebaseerd dat je als ontbijt alleen nog maar een rauwe bananen eet samen met een glas lauw water.

 

De rest van de dag mag je gewoon normaal eten. Dus de lunch en diner zijn normaal. Hierbij gaat het overigens wel helpen als je tijdens de lunch en diner niet teveel en ook niet te vet eet.

Verder zijn zuivel en alcohol tijdens dit dieet niet geoorloofd en na 20:00 mag je tijdens dit dieet niets meer eten.

 

Het is tijdens dit dieet raadzaam op tijd naar bed te gaan en te zorgen voor voldoende nachtrust.

Werking van het bananendieet

 

  • Je kunt afvallen tijdens het bananendieet om de volgende redenen

 

  • Bananen versnellen de spijsvertering

 

  • Bananen versnelt de stofwisseling

 

  • Bananen zijn rijk aan voedingsvezels die zorgen dat je een voldaan gevoel hebt

 

  • Bananen gaan de opname in je lichaam van bepaalde koolhydraten tegen

 

Overige voordelen van het eten van bananen tijdens het bananendieet

 

  • Door bananen krijg je wittere ogen

 

  • Door bananen krijg je glanzender haar

 

  • Door bananen heb je sterkere nagels

 

  • Door bananen ben je minder snel vermoeid

 

  • Door het eten van bananen krijg je een beter humeur

 

  • Door bananen heb je minder zin in koffie. Teveel koffie is uiteraard slecht voor je

 

Eenvoudig te volgen dieet

 

Doordat het bananendieet zeer eenvoudig te volgen is, is het ook een zeer laagdrempelig dieet. Je kunt er snel zonder al te veel voorbereiding mee beginnen. Alleen de bananenvoorraad in huis zal je in de gaten moeten houden.

Overigens moeten de bananen die je eet tijdens het bananendieet niet te groen zijn. Groene bananen zijn namelijk minder snel verteerbaar.

 

EXPLAINED4U

 

CONTACT: info@explained4u.nl

 

COPYRIGHT 2013-2017